Latio portāla responsīvais dizains un programmēšana
Latio līdz ar zīmola maiņu bija nepieciešams izstrādāt jaunu - mūsdienīgu un funkcionāli bagātu nekustamo īpašumu tirdzniecības portālu, kas nostiprinātu Latio kā nozares līdera un eksperta tēlu arī digitalājā vidē. Uz viedtālruņiem ērti lietojams un ar veiksmīgu SEO pozicionējumu radīts risinājums palīdzētu veicināt arī jaunu Krievijas, Ķīnas un citu starptautisku klientu piesaisti, kas ir viens no Latio biznesa mērķiem.
IZPĒTE UN PLĀNOŠANA
Pirms portāla tehniskās izstrādes mēs izpētījām gan pasaules tendences nekustamo īpašumu portāliem, gan ar Latio mākleru palīdzību aptaujājām pašus pircējus, lai izprastu viņu nekustamā īpašuma izvēles kritērijus.
Pēcāk aprakstījām populārākos lapas lietošanas scenārijus, uz kuriem balstoties izstrādājām lapas karkasus (wireframes). Tākā lapu veidojām responsīvu, karkasi tika izstrādāti 2 versijās, pielāgojoties datora un viedtālruņa ekrāniem. Šī pieeja ļāva laicīgi noteikt satura un funkciju prioritātes, lai lapa vienlīdz labi kalpotu visiem ekrāniem.
RISINĀJUMS
Latio.lv attēlotie dati tiek ielasīti integrējot Latio nekustamo īpašumu datu bāzes un klientu vadības jeb CRM sistēmas. Portāls tehnoloģiski ir izstrādāts Ruby on Rails ietvarā (framework) ar 100% automatizēto testu pārklājumu. Līdz ar to nodrošinot stabilitāti un uzticamību gan ikdienas darbā, gan pie jaunu funkciju ieviešanas nākotnē. Pateicoties jaunā portāla radīšanai, tika optimizēta ātrdarbība esošajai nekustamo īpašumu datu bāzei, tādējādi atvieglojot aģentu ikdienas darbu. Tākā nekustamo īpašumu aģenti Latio lapu izmanto visaktīvāk, detalizētai meklēšanai ir pieejami vairāk kā 40 kritēriji, kā arī tika ieviesta īpašumu salīdzināšanas funkcija ar vairāk kā 40 kritērijiem. Gan aģentiem gan arī tiem, kas vienkārši meklē īpašumu, ir iespēja pieglabāt savus favorītus vēlākai apskatei, nosūtīt tos uz epastu vai lejuplādēt excel formātā. Jaunajiem mājokļiem papildus ir pieejami dati par projekta reitingu salīdzinājumam ar citiem jaunajiem projektiem, energoefektivitātes informācija, apsaimniekošanas rēķinu apmēri un pat projekta un katra individuālā dzīvokļa plānojumi. Tāpat jaunajiem mājokļiem ir Iespēja pieteikties atvērto durvju dienām.
Būtisks responsīvas lapas izstrādes posms ir testēšana, kas tika veikta uz 22 dažādām ierīcēm, tai skaitā populārāko modeļu planšetēm un tālruņiem. Katrā no ierīcēm lapa tika testēta uz vairākiem interneta pārlūkiem, tādējādi maksimāli nodrošinoties pret nepatīkamiem pārsteigumiem lapas funcionalitātē un dizaina attēlošanā.